Sunday, March 20, 2011

LAT KAMPUNG BOY SEBUAH MUZIKAL



17 mac baru2 nih saya pergi menonton lat kampung boy di istana budaya.. inilah kali kedua saya ke sana setelah saya menonton seri mersing tempoh hari... sangkaan saya lat kampung boy macam tv astro tu.. ada opah.. ada mak mat norma.. ada ayah mat... ada adik mat... tapi x.. ini sebenarnya betul2 kisah hidup kartunis lat tu.. Datuk Mohd Nor Khalid, aka Lat....

best sangat semua adengan dari lat kecil yang memang betul2 menarik perhatian saya... lelaki x nangis macam john way... hahhaha babak dan lagu nih sangat berjaya menyentuh hati saya... dapat saya bayangkan kemesraan anak dan bapa waktu ni.. secara x langsung rindu ngan abah saya.... hurm...

sinografi dan reka bentuk pentas pula memang sangat cantik.. tambah2 lawatan Lat besar/ awie ke London dan berjumpa dengan Frankie.. terasa benar saya berada di London... dengan salji yang turun.. saya rasa macam menonton video dengan membuat rakaman di London...memang best...

apa lagi yang boleh saya huraikan tentang cerita lat kampung boy sebuah muzikal ni erk? komedi, sedih dan gembira sama banyak.. ketegangan hati faezah isteri lat yang dilakonkan oleh atilia pon sangat jelas terasa... terutama masa dia bersalin dan lat terlewat datang....

dari dialog, gerakan, tarian ,lagu, set tempat dan para pelakon.. semua sangat2 best.... memang tak rugi saya menguruskan pembelian tiket untuk menonton Lat kampung boy sebuah muzikal... walaupun dalam keadaan kelam kabut akhirnya kami sempurna pergi menonton dan balik... 

pertugas2 tall order production juga sangat baik dan ramah..terima kasih juga kepada En Hudson yang tolong bankin duit bagi booking tiket untuk kami..maklumlah..tanjung malim x ada affin bank :D.. tahniah kepada Hans isaac dan harith iskandar... arahan mereka sangat best... i really2 liike it!!!

para pelakon




salah satu babak dalam Lat kampung boy the musical..




No comments: