Sunday, March 20, 2011

hati ini mudah tersentuh

bila ada yang baik dengan aku... jangan lah terlalu baik.. hati ini kan salah dalam membuat penafsiran... bila orang terlalu baik maka hati mula jatuh sayang pada dia... jika dia seorang lelaki, maka sangat mudah untuk aku jatuh cinta padanya... jika dia seorang perempuan.. pedih di hati ini bila dia bersikap kasar secara tiba-tiba. walau kasar yang sekecil zarah... aku tetap terasa... 

jangan la terlalu melayan dan membelai aku seperti bayi... maka aku sangat mudah untuk tersalah tafsir.. aku mungkin akan ingin diperlaku begitu hingga bila orang mula menjauhkan diri dari aku aku akan mula terasa hati. jangan la berjanji untuk aku jika tak pernah ikhlas... hati ini sakit bila janji di mungkiri...

hati kecil ini selalu tersentuh.. tersentuh dengan kedaifan dan kekurangan diri. tersentuh dengan manusia di sekeliling, tersentuh apabila sering dipermainkan...

namun hati ini sering berkata...'biarlah..mungkin mereka sekadar bergurau' hati juga selalu menangis sendiri..dan memujuk diri sendiri... hurm... sabar yer hati..


No comments: