Sunday, March 6, 2011

cinta

andai hari ini aku bercinta...
maka kusut la pemikiranku...
andai hari ini aku bercinta...
maka gelisahlah hati aku...
andai hari ini aku bercinta...
maka tersepitlah ruang hati aku...

aku bukan lari dari cinta..
aku juga tak mau lari kepada cinta...
aku hanya ingin merasakan cinta...
cinta yang damai dan bahagia...
cinta yang bisa beri aku ketenangan...
namun,
aku gagal menggenggamnya...

dalam satu nafas,
aku menghembus rasa cinta..
aku membiar ia pergi..
aku meminta hati melepaskan cinta..
maka aku lemas..
aku sakit...
aku binggung...
aku mencari cinta...
aku lemas... dalam kehilangan cinta..

aku menggapai tangan...
aku mencari pegangan...
dan aku berpaut pada satu rasa...
rasa yang beri aku ketenangan...
rasa yang mengajar aku kehidupan..
rasa yang beri aku perlindungan..
dan rasa itu adalah kepercayaan..
kepercayaan ku pada Pencipta...
pada Tuhan yang Maha Esa..
cinta ku pada mu...
Ya Allah..




No comments: