Saturday, October 29, 2011

topeng itu senyum

senyum itu hanya kiasan...
aku tak senyum untuk menangis...
tapi adakala aku senyum bila hati sedang menangis...
aku tak senyum untuk bahagia...
tapi selalunya aku senyum bila hati melonjak ceria...
aku tak senyum untuk kesakitan...
tapi adakala aku senyum bila sakit perlukan penawar...

senyum aku hari nih mungkin bahagia,
senyum ini mungkin sakit, 
senyum ini juga mungkin menangis,

adakala aku lupa, 
aku tersenyum sewaktu dalam hati yang sakit...
aku juga lupa aku selalu senyum tika cinta merona warnanya...
sangat banyak senyuman membantu aku...

tabah la hati...
kau sering ditemani...
kerna tika kau sakit itu, 
dia masih mampu untuk mewarnai hidup mu di mata orang...
bila senyum...tiada apa yang perlu di katakan...
hurm~~~

17 comments:

Fendy said...

nice...senyum lah....

Selendang Merah said...

Senyum..x perlu kata apa2..:)

kadang2 syum tu menjadi penawar ketika hati sedih..

Miss Nadya said...

senyuman itu 1 sedekah..:)

new entry ::

1 :: Tagged ツ
2 :: Review Real Steel ツ
3 :: Photoshoot ツ

Faaein Talip Roy said...

senyum seindah suria..
yang membawa cahya..
senyumlah... memang tak perlu kata apa-apa.. ^^,

Gen2Merah said...

yaaaa.. Hadapi Semuanya Dengan Senyman ya sang Puteri Istana... semoga ianya akan baik2 saja,,

NasZ said...

senyum ni ada banyak sebab. sebab hepi kita mesti senyum. sebab sedih pun kdg2 ada yang senyum. kan?

therylisa nurula'in said...

^__________^ untuk awak

yusuflaili said...

Salam;
Jadi senyum2lah selalu.

EyA edamanhatiku said...

uwaaahhh eya sedih xdpat sinyum huk3

Zul Fattah said...

jgan risau..aku sentiasa ada utk berikan senyuman utk kawan2 aku.. hehe..:D

CikGu Ma said...

titah dari istana jelapang padi: senyum itu menjadi topeng kepada hati/ rasa... ^(^

3no gr33ny said...

senyumlah dari hati..duniakan berseri..

p/s : hamba suka hayatai setiap bait lagu..dan lagu ni antara kegemaran hamba

Muhammad Burn said...

tolong senyum pd sy, spy hati sy gembira...

aimie amalina said...

senyum
pengubat hati paling mujarab walau sedg bernanah luka hati..

~CAHAYA~ said...

senyum krn Allah......:)

Dylla Abas said...

senyum ketika hati sedang sakit..hmm, susah nak gambarkan.mungkin senyuman tu jd tak ikhlas..??

apa pun, senyum itu sedekah paling mudah dan murah..senyum sokmo deh (",)

Abg Stalker said...

xpe..biar org x tahu apa yg tersirat dihati.kita teruskn tersenyum. :)