Tuesday, August 9, 2011

ular tu dalam kereta!!!

salam hai semua.. 

tengok tajuk??? melampaukan??? tapi betul la... kalau kat status fb saya tulis gini
"hei ular!!! jangan main kat situ... tu kereta saya.. huhuhu.. leh tak cakap macam tu bila ternampak ular masuk ke bahagian enjin keta... adoi... itulah pengalaman ku ke bazar ramadhan...:)"
ok... itu apa yang saya tulis kat fb.. ada la kawan2 yang komen kata itu dan ini.. hish... x puas hati betul x bleh bercerita panjang.... 
ha, nih la yang buat saya sayang blog sangat2 nih... tahu nape??? sebab saya boleh cerita panjang lebar kat sini... 

ok, bermulanya kisah ular dan kereta merah saya...
sebelum tu nak bagitau lokasi... saya parking keta untuk ke bazar ramadhan.. ini kali ketiga saya ke bazar ramadhan dengan menghabiskan RM 10 juga.. belum terlebih... ok ... saya parking di hadapan balai polis baru yang mana memang x banyak keta sangat kat situ... tepi bahu jalan... 

selepas saya membeli makanan, saya balik ke kereta untuk balik... bila saya buka pintu kereta, tiba2 ada satu benda hitam sedang bergantung di situ... oh noooooooo!!! 
dalam hati saya kata, ish!!! getah pintu nih terkeluar ke??? ok, dekat pintu kereta mesti ada getah warna hitamkan??? korang bleh x bayangkan??? cer g tgk, ada tak getah tu... ha itu la yang saya ingatkan...

tangan pon cepat bergerak untuk menarik getah itu, tiba2... eh nape macam berkilat jer... zlupppppp... dia terus masuk ke dalam kawasan antara pintu keta dan enjin keta... waduhhh... itu ularrrrrrrrrrrrrrrr!!!

masa tu rasa nak nangis and pengsan... pertama sebab terperanjat, kedua sebab saya dah gabra.. tahu gabra apa??? panic... rasa macam nak balik jalan kaki pon ada.. tapi jauh la umah saya... ramai pemuda2 yang lalu, tapi saya pon tak tau nape hari nih mulut berat nak minta tolong.. selalunya senang saja... mungkin sebab sangat terperanjat... jadi tergamam... call umah.. minta bapa saudara datang...

ayah saya ada di subang kala ini.. jadi minta tolong siapa aja yang terdekat... dalam hati dah menyanyi lagu dap dip dup... bila bapa saudara datang dipukul2nya setiap kawasan dibahagian pintu itu ngan kayu.. di ketuk2... enjin keta di start.. biar panas... saya yang panic x dapt buat apa2.. makanan and minuman dibeli tadi x terasa berat langsung walaupon jari dah kebas.. semua sebab ular tu... 

tak berapa lama, saya ternampak ekor yang sama masuk ke dalam satu lubang di bahu jalan itu... dan terus bagitahu bapak saudara saya.. than dia pon cakap, dah turun la tu.. boleh la balik.. baca bismillah... ok, saya pon bertawakal pada Allah drive balik.. tapi memang tak concentrate langsung.. sebab, berdebar2 takut ular tu tiba2 muncul kat wiper atau dalam keta.. hadusss...

rasa fobia plak tiba2... sampai sekarang serius badan saya masih rasa geli dan meremang bila ingat peristiwa itu.. hurm.. semoga ia tak berulang lagi..

6 comments:

Rai said...

hoh ngerinya...saya pun geli ngan reptilia..mcm mana la kalau terpegang tu ek..

CIK PARO! said...

kalau cik paro pun mesti fobia..
siapa tak fobia kan..
nasib baik ada pakcik sis nk tolong..

tia @ Ini Kisah Tia said...

wahhh! Tia dapat bayangkan macamana kalau Tia dalam keadaan macam tu . memang tak tenang habissss . otak asyik ligat duk fikir , nanti keluar tang mana2 . perhhh .. tapi takpelah , dah baca BISMILLAH kan td .. insyaAllah , Allah akan melindungi hambanya ..

NasZ said...

isk2..bahaya tu. nasib baik tak jadi apa2.

MOHD NASER.com

PeRmAtA bIrU said...

hurm.. tu la selamt sangat2...

cIk PikA said...

serius ngeri! bulu rome pika lak yg tegak.. ishhhhh