Sunday, August 28, 2011

sengaja ingin aku coretkan

pagi2 begini.. sayu dan sepi sekali... dunia blog juga kian menyepi.. mungkin ramai yang dah tdo.. yang sedang menghabiskan malam2 terakhir ramadhan nih dengan solat sunat dan membaca ayat2 suci... baguslah... sebelum mata aku terlelap.. aku ingin sekali coretkan ini di dalam laman yang kian lama kian aku menghargainya nih... laman nih buat aku sedar.. hidup yang indah itu benar bukan pada keindahan yang diperolehi.. tapi pada jalan cerita nikmat itu sendiri... 

semalam sebelum tdo... aku buat la apa yang patut.. baca apa yang patut.. sehingga mata aku yang jarang boleh terlelap awal ni.. boleh terlelap... malam semalam sama macam malam nih..tenang... sangat bahagia... inilah nikmat malam ramadhan...

semalam.. aku didatangi mimpi yang buat aku tersenyum bila terjaga... yang buat hati aku terus berbunga2... subhanaAllah... mimpi yang aku harap x akan pernah luput dari ingatan... mimpi yang aku harap selalulah datang menjelma... tapi mungkin kala ini jika aku kembali terlelap.. mimpi itu sudah x akan ada... itulah hakikatnya mimpi... 

mimpi semalam buat aku ingin terus menghargai diri aku.. buat aku ingin terus menyayangi diri aku... buat aku terus yakin... bahawa aku juga layak disayangi... buat aku terus bersyukur... kerana Allah sentiasa hadirkan insan2 yang terus2 menyayangi aku... cuma kadang2 aku yang buta tak nampak kasih sayang yang dihulurkan... buat diri aku terus membuak2 rindu pada dia... hurm... biarlah Dia tuhan yang esa itu lebih mengetahui siapa yang 'dia' dihatiku... untuk diluahkan, aku takut kecewa... untuk dihebahkan aku takut merana... biarlah aku telan sorang2... aku yakin.. jika jodoh itu Allah pertemukan, bukan sekadar dalam mimpi kami bisa berjumpa... hurm...

ternyata sebagai insan kita tak patut putus keyakinan dengan apa yang akan Allah berikan... teruskan lah kehidupan di dalam jalan yang diredhainya... ramadhan sebulan ini mudah-mudahan memberi satu lembaran hidup baru buat aku... aku sangat berharap... semoga satu hari nanti.. aku berjaya melawan diri aku dari segala kealpaan ini... aku bisa melawan diri aku dari segala kebodohan diri... aku bisa melawan diri dan terus berdiri teguh sebagai muslimah yang sebenar2nya... itu harapan aku... aku cuba dan aku sedang cuba untuk itu.. moga Allah mempermudahkan jalan ku.. dan berikan aku pertunjuk dan hidayah dari rahmat dan berkatNya...Amin~~~

5 comments:

Freaky said...

amin.. tp mmpi ape sebenarnya ? nk tahu gak :D

Gen2Merah said...

rasa sayu membaca luahan ini.. saya faham dengan situasi dan dilemma yang dihadapi oleh cik nilamsuhana...

apa pun hidup mesti diteruskan kan... semoga tabah dengan cabaran dan ujian hidup ini ye..

Zul Fattah said...

mimpi apa eh? haha..mesti mimpi jumpa pakwe kan?

PeRmAtA bIrU said...

freaky...zul:::: ada la.. mimpi yang bahagia..:)

gen2merah::: thanks..:)

kizmyself said...

saya sering mengalami..umpama mimpi dalam mimpi... bila sedar,pening fikir apa yang di mimpi..