Monday, July 11, 2011

bodohnya aku!!!

assalammualaikum dan salam sejahtera...

seringkali aku lupa nak memulakan dengan adab memberi salam...
hehehe... bodohnya akukan???
kadang2 aku lupa yang aku nih biasa-biasa aja...
tapi aku nak gak hot macam budak2 lawa tu...
nak followers ramai, nak banyak komen kat fb.. 
haish!!! bodohnya akukan???
adakala plak aku selalu bayangkan aku memiliki hidup yang hebat...
hebat yang mana aku memiliki segala yang aku nak.. segala impian hidup yang semua orang nak...
tapi aku nih sapa nak yang hebat2??? 
huh!!! bodohnya akukan???
ada ketika tu aku gila2 minat kat lelaki yang handsome tahap gaban...
kalo letak dia tepi jejaka2 terhangat seMalaya... memang match la...
tapi nak ke dia kat aku???
hurm!!! bodohnya akukan???
satu waktu pula aku menangis gila2.. aku mengamuk.. hantuk kepala kat dinding...
aku persoalkan kenapa Allah bagi semua yang x best tu kat aku...
teruk sangat ke aku nih??? dah macam2 aku buat...
baik, sabar, jujur??? 
tapi balasan yang aku dapat???
aku x pernah dapat apa yang aku nak...
hesh!!! bodohnya akukan???

apa aku nih bodoh sangat???
Allah sering memberi pada aku nikmat2 yang aku nak...
Allah x pernah lupakan aku... kasih sayang Allah itu sangat banyak untuk aku...
bila aku teralpa... Allah pertemukan aku dengan insan2 yang membawa aku kejalanNya...
bila aku lalai, Allah bukakan hati aku untuk terbaca tentang dosa dan pahala...
bila aku mengeluh kekurangan diri, Allah beri aku melihat ada orang yang lebih kurang dari aku...
bila aku rasa x ramai yang suka dan menyayangi aku, 
Allah beri pada aku seorang kawan dan sahabat yang sangat setia dan baik...
Allah hadirkan keluarga yang sangat menyintai aku...
Allah beri pada ku sinaran kebahagiaan untuk menyayangi orang lain...
bila aku kecewa dengan cinta,
Allah menunjukkan aku erti cinta sebenarnya...
Allah memberi hatiku tertanya apakah itu cinta??? adakah untuk kecewa???
maka aku mendapat jawapannya dalam pembacaan aku di artikel2 agama...
dengan mendengar ceramah2 yang tba2 terpasang di corong radio..
menonton drama2 yang berkisar tentang cinta di kaca2 televisyen...
kebetulankah dengan situasi aku???
atau Allah memberi jawapan pada ku...
bila aku mula hilang semangat...
Allah hadirkan aku pemberi semangat..penyokong kuat aku untuk terus melangkah..
bodohnya aku kan???
aku tak pandai bersyukur dengan semua nikmat yang dah Allah beri pada aku...
semoga hati aku tak pernah lupa kebodohan aku nih.. dan mengingatkan aku untuk bersyukur... :)

p/s::: seringkali Allah memberi cinta Nya pada kita... cuma kita yang harus menilai diri dan bersyukurlah padaNya...jadilah hamba yang ikhlas... kerana dalam ilmu Allah, segala-galanya terbaik buat hamba2Nya hurm..sekadar bingkisan hati.. :)

6 comments:

NasZ said...

betul tu. kita selalu dibutakan dengan kebodohan kita. saya pun sama. ini entry ingat mengingati.

MOHD NASER.com

muhamadsufian89 said...

kita terlalu mendambakan cinta dari manusia sampai terlupa yg kita makin jauh dari cinta Allah. (peringatan utk diri sendiri) huhu

EMOdisaster said...

kerana nikmat dariNya kita sering kali alpa...malah ada yg tak sedar akan nikmat tersebut..terasa diri ini sangat kerdil disisiNya..kalau nak dibandingkan dengan berapa besar nikamt yg diberi...Allah...
thanks..entri ni mengingatkan satu sama lain...=)

erika nuris said...

saya setuju dengan entry nie..terasa diri ni kerdil di sisi ALLAH...

PeRmAtA bIrU said...

nasz:::ya... ingat meningati tu kan tugas kita semua...

sufian::: betul tu...

emo::: welcome...

sue:: thanks...

iMBobo said...

Allah itu maha adil, Dia tahu kelemahan dan kekuatan setiap hambanya..cuma kita selalu tidak sedar atas nikmat yang Dia berikan..entry ni berjaya memuhasabah diri ini..:)