Wednesday, June 1, 2011

saya juga seorang wanita (part 3)

saya mohon maaf jika entri2 saya yang berepisod nih nampak teruk dan mengguris hati... maafkan saya kawan2.. tapi ini apa yang saya rasa dan ingin luahkan... lama dia terperap dalam hati nih... 

part 3::: WANITA SEKSI!!!

saya x pasti... tapi apa yang saya pasti wanita seksi nih pon sebenarnya dalam naluri hati dia masih ingat tuhan... tapi saya tak tau la apa yang mnyebabkan dia jadi terlalu seksi...
mereka ada yang x pernah lambat untuk solat...
berbudi bahasa... apakah penilaian saya masa jumpa org2 macam ni?
x ada.. bukan saya nak suh diorg seksi.. tapi saya akan kata satu jer 
"SEKSI GILA LA DIA NIH!"
tu jer.. kalo dia nak gedik ke..melentok ke apa ke mampuih p la.. tu dia punya pasal dia tanggung... tapi kalo saya nak kutuk x der masa.. saya ada mata.. saya da tengok pakaian pon x bape senonoh takkan nak expect dia bagus kot.. mesti la x kan??? hahha.. tapi kalo balak dia bagus may be.. sebab takut awek lari..huahauahau...
serius2... pelik x... saya bukan nak suh org semua seksi yer.. tapi bila saya jumpa ngan org2 seksi n bukan kelab2 malam punya org atau kutu2 rayau/ bohsia.. diorg bagus la.. x gedik pon..malah sopan gila..tutur bahasa..mak aiii boleh wat menantu feveret la... 
seksi tu pakaian apa yang di jaga adab dan akhlak.. bagus la.. 
satu kisah benar:::
saya selalu ke istana budaya untuk menonton.. bila tiba waktu maghrib saya ke surau... kakak yang keja situ memang seksi woiii.. tapi diorang masih solat... diorang tak tinggal solat pon.. tapi hidayah tu belum sampai kot... ada sorang kawan saya yang kategori seksi ni.. saya ikut dia.. dia selalu singgah solat dalam perjalanan..dia cakap pkaian biarlah dia benar2 ikhlas dulu tapi solat itu satu kewajipan.. moga dia cepat dapat hidayah... wanita seksi x jahat..bukan semuanya buruk.. 

ada gak yang baik hati, yang berilmu.. tapi pintu untuk berpakaian sopan belum ada.. kita doa la sama2 supaya kawan2 yang seksi cepat2 dapat hidayah... mungkin mereka mencari keikhlasan hati kot...
tapi bagi seksi dan x berakhlak.. itu yang merunsingkan.. tapi lantakla.. x kan pakaian x senonoh nak suh jadi senonoh kot... kita mampu menegur dan berdoa sahaja...kadang mereka nih nak ikut trend.. nak nampak bergaya nak cantik.. tapi lupa apa yang perlu mereka lakukan... artis2 tak malu pon berpakaian macam tu.. hurm..diorang pon ikut.. salah tu... kita hidup biar ikutkan quran dan sunnah..bukan manusia atau artis.. 
kadang tengok tv diri sendiri trmalu... ya la.. artis pakai seksi tapi rasa tu perkara biasa... pelikkan??? laki tak pakai baju jadi isu.. pompuan berkemban tak pakai bra x pa... kelakarnya! 
malu la kadang2 nak bercerita tentang pemakaian nih.. sebab org yang bertudung labuh tak semestinya perfect.. orang yang seksi tak semstinya jahat... semua ada kisah hidup masing2 cuma sebagai manusia kita kena saling ingat mengingati dan insaf menginsafi.. maaf la jika penulisan ini teruk..
tolong buat pembetulan jika ada yang tersalah k..


4 comments:

suraiya sofia said...

salam k.nilam..nk bagi pendapat ckit bleh x???
mmg betol xsemua pompuan yg seksi tu jhat dan yg bertudung litup tu baik .tp org ade terbace antara tanda solat mereka tak dterima Allah Adalah mereka yg masih melakukan perkara yg dilarang Allah dan golongan ini di akhirat kelak akan dicampak kembali solat yg dilakukan ke muka mereka...mereka yg berpakain seksi tak menutup aurat ni rasa2nya mengikut suruhan Allah atau melanggarnya??? org pom xpandai sangat bab2 ni so, kene la tanya ustaz or ustazah @ org yg lebih pakar ..

PeRmAtA bIrU said...

setiap manusia tu ada kesalahankan?? x sempurna.. even kita yang tutup aurat ni pon yer ke tutup sepenuhnya??? so bila masuk dalam perkara2 macam ni kita kena banyak berdoa pada Allah semoga perbuatan kita dan kebaikkan kita diterimaNya... heheh.. betul la tu.. dalam apa perkara pon suruhan Allah harus diutamakan... tapi jika mereka belum terbuka hati.. kita doakanla segala yg terbaik utk kita dan mereka... sebab... jika solat dan doa itu ikhlas..jalan yang mereka lalui adalah jln2 yg di beri pertunjuk dari Allah...

kak nilam pon bukan tau sgt...tapi ini cuma perkongsian pendapat... sue ingat x cerita pelacur dengan anjing??? hurm.. tu apa plak konklusinya??? :)

░♥si lampu neon♥░ said...

betul saya setuju..ada ramai awek yang seksi yang tak tinggal solat..tapi belum dapat hidayah kot..





Jeng Jeng Jeng :
>>Puding Karamel Paling Sedap
>>Bila Rasa Sedih...
>>Pizza Hut Paling Seksi
>>Jangan Jadi Lelaki Lembik !
>>Hilangkan Jerawat Guna Blackhead & Whitehead Remover

UnguViolet said...

dalam ape perkara pun, kita perbetulkan niat, ikhlaskan hati...kdg ada manusia yg tak senang hati dgn kita wpun kita tak pernah ganggu kehidupan mereka...yg penting bersihkan hati kita, supaya org di sekeliling menyenangi kte :)