Sunday, November 16, 2014

Fasa kehidupan... Rancangan Allah yang terbaik.



fasa-fasa kehidupan yang adakala umpama berterbangan tanpa manfaatnya. hari ke hari kita makin berusia... kita makin berumur dan kita makin tukar zaman keremajaan...
dalam meniti fasa-fasa kedewasaan ini aku makin tertekan...
dalam meniti kisah ramai insan lain tentang kebahagian dan keluarga...
sering juga terfikir bila destinasi ini akan berlabuh... tapi tiada jawapan... lalu aku hanya percaya kepada rancangan Allah...

sepanjang kehidupan ini, banyak perkara yang telah dilalui dan nikmat yang paling terbaik yang aku miliki adalah dari kesabaran... dan mungkin jika bersabar dengan hal-hal sebegini juga akan membuat aku menikmati perkara yang terindah itu... siapa tahukan??? semuanya dalam perancangan Allah...

maka kini kaki ini melangkah... melangkah untuk memasuki era 30... siri-siri usia yang perlu matang dan bijak mengukur kehidupan... makin dewasa dengan komitmen dan tanggungjawab...
semoga aku kuat dan ya Allah berilah kekuatan dan kesabaran kepada hambaMu ini...
amin~~~

No comments: